Tänd ett ljus

Min pappa har fyllt 85 år och den här helgen har vi samlats nästan alla i vår lilla släkt för att fira honom. Jag hade bokat in gänget på Gustafviks ljusi Gnesta som är ett café och även en ljusbod där de säljer massor med olika sorters ljus och tillbehör. När jag satt och läste på deras hemsida såg jag att de även hade föredrag ibland så det blev en bokning med fika med härliga smörgåsar (de flesta åt räksmörgåsen), lite shopping i ljusboden och sedan ett föredrag om stearinsljusets historia. Så otroligt intressant och vi lärde oss allihopa en hel del nytt. Efteråt tänkte jag att så lite man vet om många saker. Vi var alla mycket nöjda med besöket och jag kan verkligen rekommendera alla som vill göra en utflykt att åka dit. Mycket gott och prisvärt. Och här hitta man verkligen alla sorters udda ljusstorlekar.
 
Efter det programmet åkte vi till Rocklösa och använde eftermiddagen till att umgås för att framåt kvällen smaska i oss en härlig trerättersmiddag. Jag hade lyckats få tag på riktig råmjölk så till efterrätt blev det kalvdans med sylt och grädde. Sagolikt gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0