Skåneresa

Jag har just varit iväg på en liten tripp ner till Skåne och hälsat på mina barn och barnbarn. Lika roligt varje gång. Den här gången var jag barnvakt en dag och det gick väldigt bra. Föräldrarna var lite nervösa att jag inte skullle få honom att sova middag men det var inga som helst problem. Det gick även väldigt bra när de gick och vi vinkade av. Inga tårar och ledsna miner. Att få egen stund med sitt barnbarn är det allra allra bästa.
 
En dag var jag även till mn dotter och hjälpte dem med uppröjning efter trädfällning. En annan är ju van att arbeta i skogen så med lite ihärdighet fick vi undan allt. Jag hade timmersaxar med mig så att vi lätt kunde flytta alla kubbar och lägga dem i några högar. Nu kommer de ha ved för många år framöver.
 
I dag åkte jag hem på eftermiddagen. Malmö är en fruktansvärd stad att ta sig utifrån med bil. När man står vid ett rödlyse ser man att nästa är grönt.  Så slår det man står om till grönt och då byter det framför till rött. Så håller det på hela tiden och eftersom jag ska passera 18 stycken så tar det långt tid att komma ut ur staden. Snacka om idiotisk planering. Verkligen ett bra sätt att fylla staden med avgaser från bilarna som står och väntar.
Efter det flöt resan på bra i alla fall och nu hemkommen väntar en massa mejl på att bli besvarade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0