Kroppskontroll

Nu har jag just avslutat kursen Logisk ridning som vi haft i två dagar. Jag har själv varit deltagare för den här gången var det en extern tränare här och tog hand om alla teoripass och ridpass. Två av varje varje dag. Jätteroligt och lärorikt. Det allra häftigaste var att känna hur Bouchettes rörelsemönster totalt förändrades och blev jämnt och behagligt. Sista ridpasset, sista dagen dök den känslan upp. Magiskt för det enda vi gjorde var egentligen att träna våra kroppar genom att bygga lite styrka, känsla, koordination, rörlighet och avslappning. Lugnt och makligt har vi skrittat runt med ledare och kunnat koncentrera oss helt på oss själva. Första dagen blundade vi mycket under ridningen för att riktigit kunna känna. Första passet gick bra men sedan red jag Miljard och då blev jag sjösjuk när jag blundade.
 
Förutom all ridning så har vi lagat och ätit god mat och haft mycket trevligt umgänge. Ett stort gäng på totalt 10 elever var vi. Nu ska jag jobba vidare på att försöka få ihop så att vi alla kan fortsätta med steg 3 och 4 till hösten. Det gäller att lägga sig i hårdträning tills dess.
 
Grattis var mycket uppskattad av de som red och hade hand om honom
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0