Snöstorm

I dag har det snöat och blåst på tvären från det att jag vaknade i morse tills nu i kväll. Vet inte hur mycket snö det kommit men på sina håll går det upp till knäna på mig. Lustigt det där med väder för det verkade vara väldigt lokalt den här gången. Min dotter åkte tåg genom Sverige från Stockholm - Skåne och hade inte ens sett något snöfall. Anders som jobbar i Södertälje hade på sin höjd fått ett par centimeter.
 
Nu i kväll har jag jobbat hårt. Jag är inbjuden till Nyköpings Midvinterfest som går av stapeln på torget i morgon mellan 16.00 - 20.00. De har byggt bodar av halmbalar och jag får disponera en för att visa upp mina matvandringar. Har just gjort i ordning några skyltar och presentkort och börjat packa en kartong med det som jag ska ha med mig. Det gäller att tänka till men det är svårt när man inte riktigt vet hur det ser ut. Lite lampor och sådant krävs också för annars kommer ingen se något hos mig. Det verkar som att vädret ska bättra sig så det blir bra. Jag har en riktigt bra vinterutrustning med kläder som håller mig varm och tydligen håller arrangören med en värmefläkt i varje bod.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0