Kostens betydelse

Det här brevet hade läkaren Andreas Eenfeldt  som kallar sig för Kostdoktorn fått. Läs och förundras. Visst är det härligt och tack vare kosten slipper hon skära i sina organ och göra en magsäcksoperation. Det jag tycker är viktigt i texten är även att hon nämner att hon fick stöd och tips av en kompis som redan åt LCHF.
 
Vill du bättra på din hälsa eller vet någon annan som behöver hjälp så går det bra att boka in sig på kostrådgivning här på Rocklösa. Jag har i flera år varit lic. kostrådgivare med inriktning på lågkolhydratkost (LCHF). Just att ha en coach och ett stöd vid förändringen är det som oftast gör skillnad. Välkommen att höra av dig.
 
Här kommer hennes underbara berättelse.
 

Hej,

Jag har bantat med allt.. soppor, viktväktarna mm…. När vågen visade 120 kg hade jag redan gett upp… började söka och googla på magsäcksoperationer. Då började ett par vänner till mig äta lchf. Min ena vän tyckte jag skulle testa och gav mig tips och förslag. Sa vad jag skulle handla hem och vad jag kunde äta.

Slutet av februari 2012 började jag äta lchf-kost. Jag var väldigt skeptisk till att äta fett och gå ner i vikt!? Min kompis hade då ätit lchf i snart 2 månader och hon blev min coach.

I december samma år uppnådde jag mitt mål; 80 kg! Jag hade utan att träna eller ansträngt mig, gått ner 40 kg på 10 månader av att äta god mat!

Nu har det gått ytterligare 1 år och nya målet är att få fastare kropp och hålla vikten. Väger fortfarande 80 kg, tränar 5 gånger i veckan och jag älskar min nya livsstil som lchf:are :)

Mvh. Linda Börjes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0