Hur det gick

Vi börjar med talgoxen. När jag kom ner i sadelkammaren i morse hittade jag ingen talgoxe. Efter frukosten utrustade jag mig med en bra ficklampa och gick ner igen. Precis när jag började leta fick jag syn på den. Den satt i det gamla svalboet precis under taket och tittade på mig. Kunde inte fånga in den för den flög när jag sträckte händerna mot den. Fönstret går att öppna lite i överkant så det gjorde jag och hoppades sedan på att den skulle hitta ut. Nästa gång jag kom ner var den borta. Ett gott slut med andra ord. Den kunde inte använda sitt ena ben så bra så jag hoppas den nu klarar sig i det vilda.
 
Hur gick det då med min dröm om 200 gilla på facebook "Rocklösa matvandring"? Genom att en vän bad sina vänner att gilla sidan så är jag nu uppe i 206 gilla. Vilken kraft det är i sociala medier. Stort tack för hjälpen!
 
Årets sista dag har varit en varm dag. Från minus 18 för två dagar sedan var det i dag någon plusgrad. Jag passade på att göra nyårsrent hos hönsen och ankorna.
 
På eftermiddagen fick jag en massa inspiration till att fixa i sovrummet. Nu har det flesta möblerna bytt plats och jag riktigt njuter av hur bra det blev. Nu ska det inhandlas en ny garderob också så att jag äntligen får lite ordning på klädförvaringen.
 
Jag vill nu tacka er alla bloggföljare för det här året och jag önskar er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR med förhoppningar om ett fantastiskt 2015.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0