Festmåltid

Vi hade mulet på förmiddagen så det blev först en vända och hämta lite björk från grannen. Sedan hoppade jag in i traktorn och putsade av vår bortersta bit nere vid ån. Bouchette, Dominans och Elin har gått där och betat med de hade varit ganska slarviga så det var mycket långt kvar. Det blev så snyggt så jag kunde inte hålla mig från att lasta röjsågen och köra sly en timme ute på Trollberget. Allt sly ska sedan lägga på gärdet och eldas upp. Det är hur mycket som helst men det syntes direkt att jag kommit igång. Det triggar.
 
På kvällen gick vi först ner till sjön och tog ett dopp. Njöt i solen och gick sedan hem för att tända grillen. Idag skulle vi ha riktigt god mat. Det blev hjortbiff med grillade grönsaksspett och årets första egna odlade tomater. Två hade mognat så vi fick varsin. Till hade jag gjort snabbinlagd gurka. Det är så gott och det var nog flera år sedan jag hade det på tallriken. Gurkan kom från våra vänner som odlar egna. Allt toppades med vitlökssmör..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0