Nyttigt och gott

Det finns en fisk som jag gillar - makrill. Helst köper jag en riktig färsk som jag rensar själv men när man bor som vi så får man hålla tillgodo med frysdisken på ICA. Fördelen med den frysta är att den alltid är superfin när den fryses in. Det verkar vara väldigt många som inte köper denna goda fisk så nu tänkte jag att ni som inte testat tidigare ska våga prova. Det är en fet fisk full med omega-3. Jag steker den i riktigt smör och låter gärna lite extra smälta ner så det blir lite god sås att ösa över maträtten. Nu sist gjorde jag ett enkelt tillbehör med vitkål. Jag rev vitkålen på den grova sidan på rivjärnet, fräste i lite smör och slog på creme fraiche och lät det puttra. Smaka av med salt och peppar och servera till fisken. Totalt tar det nog bara 10 minuter att laga till denna rätt. Nyttig och otroligt mättande och perfekt snabbmat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0