Rymmare

Jag startade morgonen med att tempa Musseron. Idag var första dagen som han var feberfri. Sedan medicinerade  jag Bilbo matade alla fåglarna och for iväg på kurs i Gnesta. Det var första dagen på Gnestas företagsutveckling. En heldag med bra kursledare.
 
När jag kom hem med bilen körde en annan bil in på gårdsplanen precis före mig. Det visade sig att hon sett några av mina hästar på rymmen borta på Börsnäs. Full fart upp och byta kläder, ge lite  mat till djuren på gården och så ta bilen bort till rymmarna. Det var Mulle och Henry som roat sig med att springa på vägen och in på en tomt. Jag tog tillbaka dem och stoppade in dem i hagen igen.  Det tog inte lång stund så var Mulle på vägen igen. Då insåg jag att elen i staketet inte verkade fungera. Var runt och letade fel. Konstigt nog hade det lossnat på ett ställe. Inget som kan hända utan människors medverkan. Tyvärr hjälpte det inte att jag satte ihop det. Det verkde vara överföringsledningen som går i en vägtrumma som gått av. Det slutade med att jag fick flytta fem ponnyer till en ny hage där det fanns mer bete. Nu stannar de nog där i alla fall några dagar. Ska försöka laga felet i helgen.
 
Mulle är alldeles för smart

Kommentarer
Postat av: j

Vilken gullig bild på Mulle

2012-09-28 @ 15:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0