Påsk med LCHF

Det blir verkligen lättare och lättare med att äta bara naturlig mat. Påsken som är den stora godishelgen kan ju få de flesta att ramla dit. Nu är det mer än ett år sedan jag åt smågodis, gelegodis, karameller och liknande. I år upplever jag att jag inte ens känner det minsta lilla sug. Minnet av hur det smakade har bleknat och min hjärna försöker inte påverka mig att göra något dumt.

Men det blev faktiskt en liten godis när vi var hos barnens farmor. Hon bjöd på små ägg (Anton Berger) med mörk choklad i. Skalet var något karamelligt. Jag åt den, konstaterade att jag inte fick något habegär. Den gick att äta men var inte så där god som jag tyckte förr i världen. Det är en riktigt skön känsla att veta att jag för gott begravt godismonstret som jag varit slav under hela mitt tidigare liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0