På utbildning

Nu har jag missat att skriva i två dagar i rad. Det är inte vanligt. I går hann jag inte för jag och Anders var och tittade på bil och sedan åt vi middag hos mina föräldrar i Stockholm. Jag stannade över natten för idag måndag skulle jag starta min första kursdag på utbildningen till Licensierad kostrådgivare i LCHF. Jag har suttit hela dagen och lyssnat och lärt om näringslära, om människans evolution och nu på slutet hur människokroppen fungerar med olika sorters födoämnen. Tur att jag läst på mycket innan för annars hade det nog kännts väldigt tufft.
Det jobbigaste för mig har idag varit att åka buss och tunnelbana. Trots att jag vuxit upp i Stockholm känns det som jag verkligen är bortkommen turist numera. Det går inte att köpa biljett på bussen utan man måste SMS-betala. Jag som kanppt kan använda den funktionen ens. Sedan var det nya hållplatser och terminaler och inget är sig likt. När högtalaren i tunnelbanan ropade upp stationen Stora mossen tänkte jag att jag måste sitta på fel tåg. Som tur var hade jag is i magen för det visade sig efter ett tag att de satt på fel band så inget stämde med stationerna.
Nu vet jag i alla fall hur jag tar mig till kurslokalen så nästa gång blir det lättare.
PS. Såg ni förresten att vi tog EM-guld i hoppning genom Rolf-Göran Bengtsson. Fantastiskt roligt. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0