En gående dag

I dag var det dags för hovslagaren. Fem av hästarna gick i hage på Börsnäs men alla andra var hemmakring. Skönt när man ska in och ut med hästar stup i kvarten. Det blev i alla fall fyra km:s gående för att hämta hem Börsnäshästarna. När alla var nyskodda var det dags att gå iväg med dem igen. Nu släppte jag dem i en hage ännu längre bort. Totte, Rasmus och Grattis fick också byta hage till den stora på Börsnäs. Det blev 9 km promenad till. I dag har jag fått min dos av vardagsmotion.

Åt ingen lunch för jag var inte speciellt hungrig men till kvällen ville magen ha mycket påfyllning. Jag provade ett nytt recept som var väldigt enkelt och det blev mycket gott: Lägg 1/2 kg köttfärs i en pajform och tryck ut så det fyller botten. Grädda i 20 minuter i 200 grader. Lägg på en pizza/tomatsås och lägg på sådant som du gillar att ha på pizza. Riv rejält med ost och lägg uppepå och så in i ugnen tills osten smält och fått lite färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0