Julklappstips

Jag tänkte jag skulle ge några tips på väldigt bra böcker nu när det är dags att köpa julklappar. Boken jag tänkte börja med heter "Skymningssång i Kalahari" av författren Lasse Berg.



Jag är helt fascinerad av boken. Författaren är journalist. Han har rest runt i öknar och regnskogar jorden runt under flera decennier och i samtal med framstående vetenskapsmän sökt svaret på människans utveckling. I miljontals år levde våra förfäder ett stillsammt liv som samlare i Afrika. Men för 10 000 år sedan gav sig hela mänskligheten ut på en resa utan karta. Vi ändrade livsstil och blev jordbrukare, flyttade in i städer och skapade civilisationer, fick bråttom och började slåss.

Lasse Berg söker spåren efter denna historiens revolution. Vilket liv är vi egentligen gjorda för? Hur ska människan leva för att få frid med sin inre natur?

Spännande läsning från första sidan. En bok som passar alla. Läs den för den ger så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0