Skapar recept

Sommaren är verkligen bärtid. Med den nya kosten går det inte att sylta och safta utan jag får tänka i nya banor. Det är faktiskt väldigt roligt att själv komponera nya recept. Vårt körsbärsträd är alldeles fullt med bär så idag kokade jag en stor kastrull. Inget tillsatt utan det fick bara puttra mjukt. Jag har frusit in det mesta men jag la en del i efterrättsskålar och så en klick vispad grädde på och så lite kanel. Det blev riktigt mumsigt.

Har också gjort en cheescake med lime och röda vinbär. Den står nu i kylen och stelnar. Jag blir lika förvånad varje gång att det jag bakar som inte innehåller något socker blir så himla gott.




Jag har nu gått ner drygt 12 kg sedan den 2:a januari. Jag brukar föreställa mig att jag bär på 12 mjölkpaket vilket var så det var för drygt ett halvår sedan. Inte konstigt att det känns mycket lättare att röra sig, för att inte tala om hur lederna skonas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0