Förberedelser

Om en och en halv vecka ska jag ha en dag i Horse Assisted Education (HAE) på Rocklösa. Det kommer 12 personer från ett företag. De vill lära sig mer om sig själva, varandra och hur de fungerar som team. I o med att de är så många så har jag bokat en kollega från Göteborg som kommer hit och hjälper mig.

Jag har nu börjat planera dagen. Går igenom lämpliga övningar och funderar kring tidsåtgång och hur det ska bli så bra som möjligt. En sådan här kurs har minimalt med teori eftersom det är i mötet med hästen som insikterna och lärdomarna kommer. Alltså vill jag skapa så mycket tid som möjligt för det. Jag behöver också fundera igenom vilka hästar jag ska använda. Det är också dags att planera lunch och fika.

Jag ser verkligen fram emot denna kursdag som kommer äga rum i julveckan.


Mulle brukar hjälpa deltagarna till många nya insikter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0