Tomatodling

Oj så mycket små härliga tomater vi nu kan skörda från våra plantor. Jag trodde jag köpte en sort som skulle bli stora men de är snarare av körsbärsstorlek. De heter busktomater och de blommar flitigt och sätter många kart. Ändå lite snopet när man trodde de skulle bli större. De är i alla fall väldigt goda så man äter dem som godis när man går förbi.



Efter att inte odlat några grönsaker under förfärligt många år bestämde jag mig för att några sorter skulle jag orka med i år (LCHF-kosten har bidragit med mer energi). Jag har gjort det enkelt för mig så allt är planterat i hinkar. På det sättet slipper jag en massa ogräs. Vi har en balja med lite dill och plocksallad och så minst 10 hinkar med tomater. Jag har har också fått fram några squashplantor och pumpaplantor. De har inte gått något bra men för ett par veckor sedan planterade jag dem i gödselhögen och äntligen verkar de ha kommit igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0