Lunch och föredrag

Den här gången hade Landsbygdsturism lagt sin träff ute hos mig på Rocklösa. Jag är med i deras projekt vilket går ut på att öka möjligheten till lönsamhet för landsbygdsföretagare som vänder sig till turister. Alla kom till halv 12 och då inledde vi med en lunch. Jag hade lagat en indisk köttfärsgratäng och den blev mycket populär och fler bad om receptet. Efter lunchen var en föredragshållare inbjuden som pratade om hur man ska skriva avtal med kunder och vid samarbeten mellan företag. Mycket intressant och väldigt viktigt. Han berättade en del skräckexempel på vad som annars kunde hända.

Därefter fick jag berätta om min verksamhet och alla gick runt och tittade i Nergården. Sedan åkte alla vidare till nästa anläggning. Jag kunde inte följa med dit för jag körde hem först Sunny och sedan Elza. Där Elza bor anslöt jag mig till gruppen igen eftersom den gården var nästa anhalt. Vårt sista besök gjorde vi på Malmköpings camping. Ett ställe som verkligen storsatsat och numera är en av Sveriges finaste.


Elza åkte hem idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0