Konferens

Den här veckan anordnas en konferens med rubriken "Hästar - unika "kollegor" i arbetet med människor". Det ska bli väldigt spännande att lyssna på de olika föreläsarna. De kommer prata om hästar som resurs i arbetet med omhändertagna av barn och deras familjer, på vilka sätt hästar kan bidra inom sjukgymnastiken, hur hästar kan integreras inom den psykiatriska vården och oxytocinets roll i interaktion mellan människa och djur.

Konferensen anordnas av högskolan där jag läser en av mina kurser på distans. Det är spännande att lära om hur mycket mer man kan anväda hästen till och vilken effekt den har på människor i olika situationer. Mitt nästa stora arbete som ska lämnas in efter jul ska jag också försöka hitta ett ställe att göra studiebesök på där man använder hästen vid behandling.


Så här mycket lycka framkallas av hästen. Mia gillar sin lilla ryttare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0