Nöjd med min dag

I dag har jag verkligen hunnit mycket för en gång skull. Synd att inte alla dagar blir lika effektiva.

Jag har städat alla husen inför nästa läger (och det tar många timmar ska ni veta).

Nu har jag harvat och sått färdigt den nya vallen så idag vältade jag den. Det är så märkligt det där med att bruka jorden. På hösten när det är plöjt är det så vackert med den mörka jorden. På våren blir det så fint när man harvar och hela åkern blir jämn och fin. Sedan ser man såraderna efter såmaskinen och så när välten rullat över och tryckt ned småstenen är det fulländat. Så börjar det skimra i grönt och det blir spännande att se hur det tar sig.


Nyvältat

Precis när jag skulle ta förmiddagsfika ringde min kompis och ville komma upp och hälsa på. Roligt med en pratstund och efter fikat gick vi naturligtvis ut och tittade på Dominans. Han är helt underbar och nu vill han verkligen vara med människor. Han gillar när man tar på honom och håller på.



Snygg va?

Samtidigt som vi hälsade på Dominans tog jag med Bouchette till stallet och så tog vi ett ridpass på ridbanan. Efteråt gick jag ut med henne till hagen igen. Det är en bit att gå så det blev ett motionspass även denna dag.

Jag satte mig sedan en stund och började göra handlingslista inför lägrena. Denna gång blir det storinköp eftersom lägrena kommer på rad och man hinner inte åka och handla emellan.

Efter middagen åkte jag till en gård utanför Malmköping och hämtade en låneponny som heter Elza. Jättefin svettfux. Jag släppte henne tillsammans med Balett och Loppan på betet. I morgon får hon  bekanta sig med Chassi och Bilbo så att de fem sedan kan gå tillsammans.


Kommentarer
Postat av: lena oktav

Dominans är verkligen snygg! Så kul det blir och se när han växer.

2010-06-10 @ 12:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0