Till civilisationen

I dag har jag varit på utflykt till Södertälje. Min bank ville se mig på ett rådgivningsbesök och därför hade jag en inbokad tid hos dem. Jag gick dit helt utan förväntningar. Oftast blir det då mycket bättre än vad man trodde innan. Pratade med en alert rådgivare som fick mig att inse att med lite mer engagemang så skulle det bli roligare. Dags att tänka på att spara lite till pensionen.

När jag ändå var i stan passade jag på att åka till ett av köpcentran och handla lite julklappar. Jag har lärt mig något väldigt bra på min HAE-utbildning och det är att vara här och nu och släppa all eventuell stress. Jag känner så tydligt att jag först när jag kliver in i butiken är på ett sätt och så byter jag och sedan är det en ren njutning att gå runt och handla. Märkligt men härligt.

Den här gången skulle jag ha några prylar från elektronikbutiken så först in på Elgiganten, sedan Siba och så Onoff. Nu hade jag koll på deras sortiment. Upptäckte att även Rusta hade lite. Sedan in på Elgiganten igen för köp och så Siba för att kolla en sak igen och så tillbaka till Rusta. Tur att butikerna har gaddat ihop sig runt samma parkeringsplats. Det blev en bra shopping. Allt jag var ute efter hittade jag plus några julklappar till av bara farten och så lite till Nergården också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0