Planera lite smart

Jag slog ner några stängselstolpar härom dagen och upptäckte då att det var mycket goda förutsättningar för att få ner stolpen. Tjälen har släppt och det är mjukt som smör i jorden. Dumt att inte passa på och fixa lite fler staket. Efter vintern är det alltid stolpar som åkt upp, börjat luta eller gått sönder.

Slog ner några nya i Bilbos och Chassis hage och naturligtvis kom de och kollade vad jag gjorde. Sedan dunkade jag ner några längs allén och slutligen rätade jag upp och slog ner alla runt hagen vid Nergården. Det blev jättebra så jag känner mig väldigt nöjd.



I det underbara vårvädret som var idag passade jag också på att gå ner till sjön och inspektera hur högt vattnet stod.















Första blåsippan var denna knippe. Vilken fantastisk rugge.



Vattnet överallt gör att vi har ett så spännande fågelliv. 5 andpar, där jag idag bara såg hannarna så antagligen har honorna börjat ruva. Massor med gäss strosar runt och ett tranpar klev runt på sina långa ben. Vi har också ett par sångsvanar som simmar i vår nya sjö.



Igår flög en stor rovfågel omkring över oss och sedan slog den sig ner i skogen på andra sidan ån. Både Anders och jag kollade den i kikaren och det var en fiskgjuse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0