Dagar som försvinner

Jag är en obotlig tidsomptimist. Tror alltid jag ska hinna minst dubbelt så mycket som jag sedan gör. Vissa dagar blir ännu värre för att det kommer en massa annat oplanerat emellan. Den största boven brukar vara telefonen. Det räcker med att det ringer några gånger och det blir längre samtal. Ibland gör ett samtal att man måste jobba lite vid skrivbordet som inte är planerat och så vips försvinner timmarna iväg.

Idag har det varit en sådan dag. Jag skulle också iväg på massage vid 16.00-tiden så bara det gör att dagen känns avhuggen. I morgon får jag jobba desto effektivare men det kommer gå bort några timmar redan på morgonen för då ska jag med Rufus till veterinären igen. Såren på hans ben vill inte läka så det måste undersökas.

På torsdag ska vi ha träff för HAE-nätverket här på Rocklösa. Några som reser långt kommer redan på onsdag kväll. Till dess ska Nergården vara städad så det blir nog förmiddagsjobbet på onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0