Mulle pratar med matte

Varje dag kör jag vatten till en balja som finns i hagen med Mulle, Mia, Henry och Elin. De har elvattenkopp men Mia verkar inte förstå hur den ska användas så därför måste de få extra vatten. Tyvärr är det inte bara Mia som dricker i baljan utan de andra passar också på så därför får det bli fler turer ut med dunken per dag.



I dag var det tydligt att Mulle berättade något för mig när jag kom. Jag körde in min skottkärra med dunk i hagen, då gick han och ställde sig vid deras elvattenkopp. Därefter kom han till mig. Jag stod och hällde i vatten. Han kommer med sitt huvud mot min rygg och arm och puttar lite och trycker och donar med mulen. Det var helt uppenbart att han ville informera mig om något och jag fattade direkt att det var något med vattenkoppen. När jag kollade i den fanns det inget vatten. Visst är det imponerande att han visste hur han skulle berätta det för mig. Man vet ju att hästar inte kan stå och planera för framtiden utan de lever bara i nuet men Mulles agerande tyder, tycker jag, på både planering och intelligens. Det mest logiska skulle ju ha varit att han var nöjd bara med att jag fyllde i karet för då var ju deras behov tillfredsställt.


Mulle en riktig "smartis"

Mulles larm fick oss att upptäcka att vattnet frusit i pumphuset så det rann inte till någonstans. När det var löst hade det även frusit inne i stallet vid kopplingarna. Nu är det fixat men ännu så länge har det inte kommit något vatten till Mulles och stonas avdelningar. Antagligen är det issörja i ledningarna.

Kommentarer
Postat av: maria

Han är ju för smart och gullig förstås våran gamla Mulle

2009-12-26 @ 21:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0