En kameradag

Kyla idag också och vackert med rimfrost. Det här är ett väder man blir glad av trots avsaknad av sol. I natt hade vi fullmåne så när jag fodrade 23.30 behövde jag ingen ficklampa. Det var nästan som dagsljus.
Jag fick min kamera i julas men har nu först i och med bloggandet verkligen börjat använda den. Provade zoomen för första gången idag.

Solrosfrön är inköpt till småfåglarna.


Pilfink till höger och nötväcka närmast

Dags att halma hos hästarna.


Får vi också komma in och äta?


Musseron helt utslagen (bakom Totte)

Bilbo och Chassi går i sin stora hage och betar.



Vem bestämmer över vem?


Zcrollan sköter sin uppgift väl.


Smyger på Bilbo och Chassi


Rufus undrar varför han måste hämta matte ända nere i hagen. Vill ju in.



Vad läcker bilden blev! Ser ni blåmesen?


Oj, tomt i fågelbordet.

Påfyllning!



Än kan man plocka svamp, 3:e december 2009.


Blåmusseron

Rimfrost i hagen "Golfbanan"



Hemsk taggbuske (Berberis) men . . .



vacker med sin bär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0