Betäcka med superfin hingst

Jag har en vän som har väldigt fina ridponnyer och som är oerhört skicklig på att föda upp framgångsrika hopponnyer. Nu har hon bestämt sig för att hon inte ska betäcka kommande säsong och därför erbjöd hon mig att få överta en betäckning som hon vunnit. Ett fantastiskt erbjudande eftersom det dessutom är med någon av de finaste hingstarna som finns i Sverige. Jag kan välja vilken jag vill av Bäckholmens stuteris fina hingstar. En utav hingstarna är Verona´s Bo-Gi. Det är han som är pappa till Miljard.



Den andra hingsten som finns att välja på är Jarno.



Den tredje hingsten heter De Goede Ree Metall och har ännu inte varit i avel så länge så man vet hur avkommorna blir i tävlingssammanhang.


Det blir ett angenämt problem att fundera på vilken det blir. Just nu lutar det åt Bo-Gi för jag älskar temperamentet på hans avkommor. Det blir i så fall Chassi som jag kommer använda som mamma.


Kommentarer
Postat av: lena oktav

Vad roligt att välja hingst. Miljon blev ju fin, så där vet du ju redan hur avkomman kan bli.

2009-12-29 @ 10:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0