Är det dags eller?

Frågan om det är dags att slå eller ej plågar en alltid den här tiden på året. Jag vill inte ha regn i djurens foder när det ligger och torkar och sedan ska bli hösilage. SMHI hattar också väldigt mycket ibland med sina prognoser. I går kom en regnskur så då var jag glad att jag inte hade slagit. I dag stod jag i startgroparna och maskinen var påkopplad på traktorn. Det mulnade på och jag tänkte att det torkar dåligt då så vi ägnade oss i stället åt att bygga stängsel. Det var en himla tur det för vid fyra på eftermiddagen öppnade sig himlen och vi fick en rejäl åskskur.
 
Sedan sken solen igen men det hade hunnit bli rejält blött i gräset. Jag gick en smultronrunda på kvällen och njöt av alla extra stora smultron i år och blomsterprakten som är. Varenda art slår blomrekord.
 
Blodnäva i Trollbergshagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0