Extra motion

I dag skulle jag iväg på nätverkslunch i Nyköping. Det regnade när jag skulle åka så jag skyndade mig ner till bilen. När jag väl satt i den kom jag på att mobilen låg kvar i huset. Upp för backen och in och hämta och så ner igen. När jag nästan var framme vid bilen upptäckte jag att jag hade stövlar på fötterna i stället för finskor. Tillbaka till huset igen för att byta. Äntligen kunde jag starta bilen och åka iväg. Då hör jag ett ljud från ett av hjulen som inte funnits förut. Efter några km stannar jag bilen och kolla att alla muttrar på däcken sitter fast. Vi har just bytt till vinterdäck så tänkte att det kunde finnas något samband. Inget vidare väder att springa runt bilen och kolla. Vid ett sådant här tillfälle är man aldrig rätt klädd. Hittade inget fel så åkte vidare och ner till samhället för att slänga lite plast och kartonger på återvinningen. När det är gjort och tar upp bilnyckeln så tappar jag den och den kilar sig fast mellan säte och växellådan. Det var med nöd och näppe efter mycket lirkande och pillande med en penna som jag fick loss den.
 
En sådan här dag funderar man på om man inte borde åka hem och lägga sig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0