Snacka om tur

16 personer på gourmetvandring och så ändrar de väderprognosen i sista stund och skriver att det ska bli regn mitt på dagen och fortsätta ända in på kvällen. Som tur var hade jag min tidigare hjälp på plats så vi sätter upp ett tak som skydd för maten och kör ut till tre platser med partytält som kan sättas upp vid behov.
 
Alla deltagare anländer och jag varnar för regn. De äter och njuter och är ett riktigt gourmetgäng. Med lite försening i starten p g a felkörning och allas långa njutningsfulla pauser så drar klockan iväg. Trots de dåliga utsikterna faller det bara tre droppar strax innan vi är klara och summeringen blir - en toppendag.
 
Vad skönt att äntligen ha tur med vädret trots dålig prognos. Regnet kom i stället under kvällen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0