Vårstädning

Dags att göra storrengöring av Lillstugan inför säsongen. På lördag har vi gäster så det passar bra att göra allt klart nu så kan jag ta itu med Nergården sedan. Jag startade i dag med fönstertvätt. På det pyttelilla huset finns det 7 fönster på nedervåningen med 6 rutor i varje och sedan ett fönster i dörren. På övervåningen är det ett fönster samt fönster i dörren. Det tar en förfärlig tid kan jag säga. Hela undervåningen har inte kopplade fönster så det kräver att man skruvar ur innefönstrena och sedan skruvar upp dem igen. Det blir alltså fyra sidor på varje fönster och små rutor överallt. Trots att jag höll på i flera timmar så åtestår det massor i morgon. Alla är putsade på utsidan och övervåningen är helt klar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0