Svårt med rätt dag

När jag lagt mig på annandag påsk började jag fundera på när hästarna skulle skos härnäst. Jag blev helt enkelt tvungen att kliva upp mitt i natten och kolla i kalendern. Hade jag inte gjort det  hade jag inte kunnat sova. Jag konstaterade att han skulle komma på tisdagen så jag la mig till rätta och tänkte att då behövde jag inte skynda mig upp nästa morgon.
 
När jag klev upp nästa morgon fick jag syn på hovslagarens bil utanför stallet. Hjälp! Har jag skrivit in det på fel dag? Sedan slog det mig att det är ju tisdag. Så van vid att det är alltid är måndag efter helgen och glömde helt enkelt att vi nu redan kommit fram till tisdagen. Tur att jag har en tålmodig hovslagare med stor tolerans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0