Helt underbart

Jag bor nästan i paradiset. I morse när jag gick ut för att sköta djuren hörde jag hur tranan trumpetade för fullt. När jag hämtade tidningen såg jag hur den stod vid stenen på Sjögärdet och hojtade. Jag hörde även ljud från andra hållet så först trodde jag det ekade men det visade sig vara en trana till som också var igång på andra sidan ån.
 
När jag skulle ut på en ny tur sen eftermiddag för att ge höns och ankor mat fick jag syn på en gröngöling utanför fönstret. Den satt på gräsmattan och körde ner sin otroliga näbb. Undrar om det är smådjur den hittar? Jag kunde ju inte gå ut och skrämma den så i stället blev det en studie i kikaren. Plötsligt dök det även upp några små stjärtmesar som letade insekter i körsbärsträdet. Även de blev studerade i kikaren. Två olika sorters sällsynta gäster i trädgården på samma dag, det är inte illa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0