Middagsgäster

Nu är det verkligen vinter. 16 minus när jag steg upp. Det blir så skön luft när det är så här kallt så jag trivs väldigt bra ute bara jag har ordentligt med kläder på mig.
 
Efter frukost och en kort titt på första slalomåket för herrar åkte vi ut till vår skog. Vi hade bestämt att vi skulle frilägga en ek från alla granar som den förre ägaren hade planterat. Det tog ett bra tag och blev nästan ett helt fullt lass på timmerkärran.
 
Vi avslutade dagen med att umgås med mina föräldrar som kom på besök och åt middag. Skönt att sitta och prata efter en vintrig arbetsdag. Jag bjöd på hjortinnanlår, ostsåsgratinerad vitkål och en påhittad rödvinssås med balsamvinäger som blev kanongod.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0