Typiskt Bouchette

Min häst Bouchette har varit en riktig olycksfågel hela sitt liv. Hon har lyckats få de mest underliga skador och är lite typen springa först och tänka sen. Nu var det dags igen med en rejäl bula över kotan på ena bakbenet. I förrgår åkte vi till veterinären för att fastställa vad det var. Först röntgades hon men där såg det bra ut. Sedan blev det ultraljud och då såg man katastrofen. Nedre delen på gaffelbandet och förgreningen på utsidan av kotan var rejält skadad. Det har fått bli en sjukhage till henne och så står hon inne på nätterna då hon måste få chansen att lägga sig i en halmbädd och vila. När jag ledde ut henne i morse så insåg jag att jag glömt hur mycket hästben svullnar upp på nätterna när de står instängda i en liten box. Det är så tydligt att man inte ska ha hästar på det sättet.
 
För Bouchettes del kommer det fortsätta ett tag men om en-två månader ska hon nog kunna vara tillbaka igen i hagen med de andra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0