Kan skriva

Det är oerhört påfrestande att bara kunna använda en hand vid tangentbordet. Det har därför blivit ett långt uppehåll med inlägg. Jag är van att använda alla fingrar och att det går snabbt.
För en vecka sedan tog de bort gipset och sedan har jag gjort lite övningar försiktigt med handen och handleden. Det har gett resultatet att jag nu kan vrida handen så pass mycket så att alla fingrar hamnar där de ska när jag skriver. Det spänner som sjutton i handen men det kan jag stå ut med en liten stund.
 
I dag har jag varit till Nyköping. Först var jag på lunch med affärsnätverket och sedan träffade jag arbetsterapeuten på sjukhuset. Jag fick visa utvecklingen och hon mätte vinklar på hur mycket jag kunde röra handleden. Fick chans att ställa alla frågor som dyker upp och så fick jag lite tips med mig. Vid nästa träff om ca två veckor ska jag försiktigt få börja styrketräna armen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0