Inget lätt val

Nu är det dags att se ut en tjur som ska bli pappa till nästa års kalv. Fjällkon är ju en väldigt liten ras  så man får se upp så att den som jag väljer inte är för nära släkt med kon. Jag satt flera timmar igår och tittade på olika tjurar och alla siffror de har som bedömning plus bild och stamtavla. Det är lätt att bli helt förvirrad. Jag tror jag missade brunsten på Nicolina så jag har lite tid på mig. När det väl är dags kommer en person ut till Rocklösa och seminerar henne. Det svåra blir att se när det är dags. Har man flera kor är det ganska tydligt men med en så kan de riktigt smyga med det.
 
SE 55010-2171 Levis
Bild på en tjur som finns att välja på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0