Inget yrke för mig

Tur att jag inte valt yrket målare. Söndagen ägnade jag nästan helt åt att måla. Först på tur stod fodret ruint ytterdörren på Nergården. Vi har köpt ett entrétak som vi skulle sätta upp. Då blir det svårare att måla så därför fick det bli en uppfräschning först. Det ser inte så mycket ut men det tog sina timmar med alla kanter och vrår. Därefter målade jag det som återstod på toaletten uppe i hagen. Det blev några timmar där också. Märkligt nog lär man sig aldrig hur otroligt lång tid målningsarbete tar.
 
När Anders kom hem satte vi upp entrétaket. Det blev precis så bra som jag tänkt mig och smälter in så att det kanppt syns. Bild kommer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0