Bästa dagen

Jisses, så mycket folk det kom. I dag var det alltså Aptitrunda i Sörmland. Det startade kl 10.00. Jag gjorde i ordning en svamputställning med rätt mycket matsvampar, några svampböcker och så giftiga och oätliga svampar. Trots bristen på svamp så blev det ändå ganska bra.
 
Kl 10.00 var jag på plats i butiken och kvart över tio började det välla in folk. Bil på bil på bil. Alla under dagen stannade ganska länge upplevde jag. Det var nog för att de både tittade på svamputställningen, var inne i butiken och sedan kanske tittade lite till. En strid ström av besökare under hela dagen gjorde att många av mina varor tog slut. Alla sorters korvar gick åt och en del annat. Jag hade provsmakning av gårdskorv med tomatmarmelad och så en smörrostad musli med honung.
 
Först kl 15:43, 17 minuter innan stängning blev det tomt så jag hann äta ett ägg. Sedan kom det nya kunder och handlade. Det blev en mycket bra dag men oj så trött jag var när jag väl kom upp till huset och fick sjunka ner på en stol.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0