Vilket kött!

Nu har vi provat vårat killingkött och oj så gott det var. En dag stekte vi kotletter på samma sätt som lammkotletter. De hade en härlig köttig smak men inte så särpräglad som lamm. I dag provade vi revbenen som jag först kokade möra i en timme och sedan griljerade med en kryddblandning. Mycket smak och så kombinerade jag det med en kall vitlökssås. Jag längtar redan till nästa gång vi kommer ha killing på tallriken.
 
Den här helgen har jag mina sista svampkurser. Först en lyxig svampkurs och i morgon en svampsafari. Svampsafarin har jag inte haft på programmet så länge. De anmälda samlas och sedan åker vi till skogen och plockar svamp i ett par timmar och förhoppningsvis hittar vi en del bra sorter som alla kan träna sig på.
 
Den stolta fjällskivlingen fick bli tillbehör till kvällens middag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0