På plats igen

I går kväll i mörkret lyfte jag tillbaka mina två hönor som höken skadat till hönshuset. Det är bra att sätta tillbaka i mörkret så att de vaknar med de andra och smälter in. Hönan med det svullna ögat är inte helt återställd men ögat har öppnat sig och hon verkar se hyfsat bra så att hon inte har ett avvikande beteende. Den andra hönan kan nu gå på sina ben men inte hoppa upp till de högre pinnarna. Tror det kommer läka med tiden. Hon var lite mobbad vid ett tillfälle under dagen såg jag så jag får hålla lite extra koll framöver.
 
Ankornas badbalja hade spruckit vid sista fyllningen och jag kom på att jag hade nya stående i Åstugan under sängarna där. Det var ju bra så slapp jag dra iväg till IKEA de kommande dagarna. Ankorna blev mycket nöjda när de fick mycket nytt vatten och skyndade sig genast ner till sitt bad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0