Imponerande

I dag hörde jag plötsligt hur en tupp hade ett varningsljud. Jag var i närheten så jag kollade om jag såg någon rovfågel. Det visade sig att han fått syn på en kråka som hade landat högst upp i en ek. Jag blev så imponerad av hans vaktförmåga för det är en ungtupp som är född under året. Det var inte så länge sedan han var kyckling.
 
Bra att han tar sitt ansvar för i fredags var höken här och hade tagit min gammeltupp. Den låg död men höken hade inte ätit något på den. Mycket fjädrar var avplockade.
 
Jag hörde att det var ett herrans liv i hönsgården och när jag kom dit så var höken delvis intrasslad i stängselnätet. Det var långt från den döda tuppen så jag funderar på varför höken hade lämnat den?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0