Maj månad

Maj är en tuff månad för det är så mycket som ska hinnas med samtidigt. Nu har jag haft tre gourmetvandringar och känner att jag kommit in i gamla rutiner.
 
På tisdag kommer våra första veckogäster från Tyskland. Jag städar och putsar och fejar i Nergården. Vilken tid det tar att gå igenom allt. Nu har i alla fall fönsterputsarna varit här och gjort fint.
 
Det är dags att flytta hästarna men först måste jag kolla staket och reparera. Snart är det dags för getter så jättearbetet med fem trådar ska inledas.
 
Och så gäller det att hinna njuta av en underbart vacker månad. Färger, blommor och lukter, för att inte tala om alla roliga fåglar som sjunger eller visar sig överallt.
 
Jag har precis lycktas trycka ner några squashfrön i jorden men än så länge ligger grönsakslandet tomt. Tur att det varit så kallt.
 
Nästa helg är de sista dagarna i månaden. De avslutas med gourmetvandring både på lördagen och söndagen.
 
På måndag blir jag ny instagramvärd på Swedish Welcome. Du får inte missa mina inlägg där med bilder från verksamheten. Glöm inte trycka gilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0