En lugn dag

Det har varit en lugn och avkopplande dag idag. Jag har varvat idrott på TV med en promenad och lite annat småpyssel. När jag skulle gå ut i markerna såg jag en liten knippa med snödroppar som kommit upp i gräsmattan. Tänk att man blir lika glad varje år. Just nu är det så häftigt nedanför huset när vattnet stigit och när man går på spången så är det helt omgivet av vatten. Jag tog en vända på den för att njuta. Upptäckte att bävern varit framme och börjat gnaga på en planka som ligger som ett stöd under gåbrädorna. Han hade slutat när han kom fram till skruven. Virket är ju tryckimpregnerat så det borde inte vara så gott kan man tycka.
 
 
Nu i kväll provade jag att göra kokosstänger som jag sett ett recept på för några veckor sedan. Vi åt fisk och då gick det åt lite av en burk kokosmjölk. I kokosstängerna skulle det också vara från burken så det passade bra. De var mycket enkla att göra och blev ruskigt goda. De får bli vårt fikabröd i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0