Det går i ett

Efter att ha haft några lugna veckor så har det nu varit fullt upp i två dagar. Igår kom jag med på en kurs i "Matiga sallader". Kursen var full långt innan jag hann och anmäla mig så jag stod som 4:e reserv. Det fanns bara 12 platser så chansen var ju minimal att jag skulle komma med. Jag vaknade i går morse av en telefonsignal. Det visade sig att det blivit återbud så jag fick en plats. Jag anlände en timme efter kursstart men jag missade inget viktigt. Det var en så rolig dag. En mycket duktig och känd kock lärde oss massor med knep, gav tips och inspiration. Vi lagade mängder med olika sallader som vi sedan åt till en mycket sen lunch.
 
 
 
Den här dagen började med att kommunstyrelsens ordförande och vår näringslivschef var på företagsbesök hos mig. Jag berättade om vad jag gör i företaget, hur det går och de ställde frågor. Roligt att få dela med sig och visa upp. När de åkt for jag iväg och träffade en ny producent till mina gourmetvandringar. Vilken härlig kvinna och så duktig. Nu har jag massor att provsmaka och fundera kring.
 
Senare på eftermiddagen åkte jag ner till Stjärnhov till kassören i föreningen Kosläppet. Hon har jobbat med broschyren så tillsammans korrekturläste vi den och gjorde allt klart.
 
I morgon ska det vara solförmörkelse. Jag ska försöka komma ihåg att kolla vid rätt tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0