Mörka klumpar

I morgon kommer ett företag på gourmetvandring. De vill ha en förkortad och efter den har de hyrt Nergården ett dygn för möten och boenden. Jag har förstås ägnat hela dagen åt att förbereda maten, städa  mm. Nu på kvällen var jag ner för att ställa in en färdig rätt i kylen. Jag såg att Dominans stod och spanade på något så jag tittade åt samma håll. Det var vildsvinen! Två stora suggor och tre mindre såg jag på gärdet vid vägen. Jag gick bort för att se bättre och de brydde sig inte ett dugg. När jag var på väg tillbaka fick jag plötsligt syn på en rörelse och då såg jag en massa kultingar. Svårt att se exakt för det var skymt men tror att det var åtta stycken. Fascinerande djur men oj vad de förstör våra marker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0