Jag väntar

Nu går jag och väntar på det fina stabila vädret. Vi har haft skurar två dagar i rad men i morgon är det sagt att det ska bli uppehåll. Dessutom några dagar till. Det är dags att slå vallen och göra foder till vintern. Sommaren är alltid uppdelad i före och efter. Det är alltid lika skönt när balarna står uppställda och allt är klart.
 
Mina killingar börjar långsamt acklimatisera sig. I dag har de vågat gå fram till maten trots att jag står och tittar på dem. Jag har slagit av en massa sly och de älskar verkligen löven. Ser fram emot att släppa ut dem. Det får dröja några dagar till så att de slutar vara rädda för mig och vågar vara tillsammans med mig. Trots att de är så små så håller de på och stångas lite. Det märks att de vet att de har horn på huvudet som är effektiva.
 
Nu har de stängt av våran bro för reparation. Jag är ner då och då och kollar hur arbetet går. Killen som jobbar där är samma som jag hade som hjälp när jag byggde mina spångar, tornet, toaletter och stättor. Han är jätteduktig. Får se när de öppnar den igen. Det ska komma boendegäster på torsdag till Lillstugan.
 
Lillstugan väntar på nya gäster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0