Biltur

Innan Martina med sambo åkte från Rocklösa så hjälpte de mig att flytta Rasmus, Bouchette, Musseron och Dominans till en ny hage. Tanken är att de ska gå på Trollberget i minst en månad ihop med getterna. Fast först får hästarna gå bredvid och vänja sig. Jag vill inte heller att de ska jaga runt getterna. Man kan aldrig veta vad busen Dominans tänker hitta på.
 
När vårt besökt åkt iväg så tog jag bilen på en tur för att uträtta en massa ärenden. Jag började i Stjärnhov, sedan Gnesta där jag var både i bokhandeln och därefter i second handbutiken som Röda Korset driver. De tyckte nog att jag var dagens bästa kund. Jag plockade ihop mängder med varor så det blev tre jättekassar därifrån. Bl a några spel som jag ska lägga i våra hus som vi hyr ut. Det är alltid trevligt vid dåligt väder att kunna spela lite.
 
Sedan åkte jag vidare till Söderälje. Jag hade mängder med smutsiga lakan/handdukar med mig och åkte till tvätten med dem och fick en massa rena med mig i stället. Det är så praktiskt att göra på det sättet när boendegäster vill hyra lakan. 
 
Resten av eftermiddagen och in på kvällen ägnade jag mig åt shopping. Hittade en massa bra saker till våra turistboenden och så nya gardiner till köket som jag blev så nöjd med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0