Abstinens

Dags att fylla på mina lager inför kommande gourmetvandringar. Redan kl 10 åkte jag iväg och hade drygt fem mil till första stället. Sedan blev det ytterligare 6 mil till Nyköping. Förutom att hämta det jag skulle där köpte jag jordgubbar på torget. Det var många försäljare som konkurrerade så det var bra priser och jordgubbarna visade sig vara söta och goda. Det blev kalas med grädde på kvällen.
 
Nästa resa var igen 6 mil och sedan vände jag äntligen bilen mot Rocklösa (7,5 mil till) fast med en extra omväg för att plocka upp varor på flera ställen. Slutligen fyllde jag bilen med hönsfoder, saltstenar och mineralbaljor. Det hade inte gått in något mer kan jag säga.
 
Vi åt en lite tidigare middag på kvällen då jag inte hunnit med någon lunch. Efter maten kände jag att jag hade en hemsk huvudvärk. Konstigt, för jag brukar aldrig få ont i huvudet. Den ville inte ge sig och blev bara mer ettrig. Då slog det mig att jag inte druckit något kaffe under dagen. Kaffe för mig på kvällen är ingen hit då jag brukar få svårt att sova. Jag blev i alla fall tvungen att göra mig en kopp. Efter ca 10 minuter var huvudvärken som bortblåst. Det är faktiskt lite läskigt att dricka något som gör en dålig om man inte intar det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0