Vilken överraskning

I dag lämnade våra tyska gäster Rocklösa. De har bott här i fjortondagar och nu var det dags att återvända till Tyskland. De här familjerna hade 160 mil framför sig för att ta sig hem. Innan de åkte öste de beröm över vårt fina hus, Nergården. De var mycket nöjda och imponerade av köket där så många kunde laga mat samtidigt utan att det blir trångt. De åkte tidigt i morse så när jag sedan kom ner till huset hade de ställt en present till mig som tack. Det var verkligen roligt.
 
 
Nu på eftermiddagen har det kommit en ny familj som ska hyra Lillstugan en vecka. De är mycket trevliga och vi har med lexikonets hjälp lyckats konversera extra bra. De handlade lite i gårdsbutiken på kvällen och sedan har både de och vi suttit ute och njutit.
 
I dag tog jag dessutom säsongens första dopp. Det var så skönt så jag hade kunnat ligga i länge. Äntligen blev kroppen lite svalkad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0