Naturens rikedom

Nu är det hög tid att plocka röda vinbär såg jag idag, Det fick bli en stor rostfri bunke full som nu har hamnat i frysen i mindre portioner.
 
Senare på eftermiddagen bestämde jag mig för en tur till skogen för att plocka några dl blåbär. Första blåbärsturen för säsongen. På vägen hem såg jag en massa kantareller men jag hade bestämt mig för att hoppa över dem idag. Däremot tog jag en rejäl karljohan som jag gav till våra nya gäster i Lillstugan. De kommer från Schweiz och såg glada ut när jag gav dem svampen.
 
Dagens största överraskning och svampfynd var att min favoritsvamp redan kommit. Jag hittade sex stora fina mandelriskor på ett ställe. Det är ett riktigt rekord. Nu är de förberedda för frysen.
 
Mandelriskor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0