Hårt arbete

I dag har jag verkligen slitit. Först klippte jag med gräsröjaren i en timme vid ridbanan och under häcken. Sedan bytte jag till röjsågen och röjde allt sly som växer i dikena runt. Försökte ta alla tistlar jag såg också. Därefter gick jag över till grannens sida och röjde fram min spång där. Jisses vad det växer i år. Efter det fortsatte jag över min lilla bra och fortsatte på spången inne på Rocklösa. Där var det ännu mer växtlighet så jag har massor med arbete kvar att göra i morgon. Bensinen tog slut mitt på bron och då hade jag jobbat i tre timmar. Det känns i armarna för de blir liksom helt matta så jag avslutade passet.
 
Nu i kväll har jag skickat över en massa material till min rådgivare i Swedish Welcome på alla åtgärder jag vidtagit sedan hennes besök här. Det sista jag färdigställt är namnskyltar som vi som guidar på gourmetvandringen ska ha på oss. Trollsländan har en väldigt speciell roll här på Rocklösa så därför fick det bli en bild av en sådan ihop med våra namn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0